6 Website Pengunjung Terbanyak di Dunia

1. Google

Tiada siapa yang tak tahu laman web ni. semua orang yg gunakan komputer atau laptop mesti tahu punya. Antara 'cabang' atau Produk google nie ialah seperti You Tube (video), Gmail (email), google chrome (browser), picasa (software untuk tgok gambar), Banyak lagi!!  Microsoft, linux, dan Mac OS pon mamat google ni laa yg punya.. Google Maps!, yang ni pon sama jgak.., yang bese org gunakan sebagai bantuan untuk dapatkan map dengan bantuan satelit.

 Sergey M. Brin dan Lawrence E. Page, dorang laa tuannya. Nama gelaran dorang ni  Google Guys. Pada tahun 2009, Google berhasil meraup keuntungan US$6.520 billion dan asset senilai US$40.497 billion. Banyak gler. Pada tahun 2007 ( masa aku Form2 ) dan 2008 dorang berjaya dapat penghargaan perusahaan terbaik versi Fortune Magazine, dan posisi 4 pada 2009 dan 2010.

Menurut Nielsen, google sampai saat ini tetap mejadi situs yang paling banyak dikunjungi dengan total penggemar mencapai 205,814,883 dan pencari aktif sebesar 87.79%.


2. Microsoft


Mesti sume orang pernah guna Microsoft kan? Dulunya MIcrosoft adalah Johan kepada Pengunjung Terbanyak di Dunia tapi kalah dengan Google. Microsoft ini, salah satu Operation System (OS) terbaeeek di dunia. Dua sahabat iaitu Bill Gates dan Paul Allen lah yang telah mencipta OS ni. Microsoft Corporation sekarang dipimpin oleh Bill Gates dengan jumlah  asset mencapai $86.113 billion tahun ini dan mendapat tempat nombor 2 sebagai orang terkaya di dunia. 

Menurut sumber, Microsoft  diakses 180,098,857 juta orang dengan pencari tegar aktif sebesar 76.82% .

3. Facebook


Laman sosial sekarang. tak kira lah tua, muda, miskin, kaya. Semua gunakan FACEBOOK untuk berhubung. Ia telah diakses 118,840,955 orang dengan pencarian teraktif sebesar 50.69%.

Facebook mempunyai lebih 600 juta pengguna aktif sehingga dinobatkan sebagai laman sosial terbanyak penggunanya dan diikuti dengan MySpace. Pencipta facebook adalah seorang mahasiswa Harvard University, Mark Zackerberg dan roommate nya, Chris Hughes, Dustin Moskovitz dan Eduardo Saverin. Mark  telah membuatkan namanya sebagai orang terkaya yang paling muda di dunia. Beliau  memiliki 24% saham facebook. huh! Me!! hehe

4. Yahoo!


Laman carian yang popular dan software website ini terkenal dengan emailnya yang sangat banyak digunakan oleh  orang.  Website ini juga memiliki search engine, news, advertesing, Sport ,dan banyak lagi.

Jumlah  pencarian aktif laman ini sebanyak 42.87%. Website ini dicipta oleh Jerry Yang dan David Filo.

5. eBay


eBay adalah laman yang terkenal dengan laman untuk membeli dan menjual a.k.a shopping depan laptop. hahah. . Melalui eBay, kita dapat menjual dan membeli pelbagai jenis barang. Rasanya hampir semua barang boleh kita jumpa di eBay ini kecuali beberapa barang yang dilarang, bagi contoh sikit, tembakau, dadah, alkohol, dan ini

eBay didirikan oleh Pierre Andre Omidyar dengan omzet US$8.727 billion. Menurut Nielsen, eBay telah mencapai pengguna sebanyak 95,426,342 orang dengan pencari aktif 40.70%.


6.xxhaziqputraxxblogspot.com


Ops!!!! Kantoi...hahaha.....










Sebenarnya tempat yang ke-6 diduki oleh Wikipedia. huhu. Okey, jari dah penat. See next post :)


                                                                           xiQ~

0 comments:

Post a Comment

Nur Yasira

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Mohd Haziq Putra + Nur Yasira

Daisypath Anniversary tickers

Total PageViews

About This Blog

Hanya Sekadar Luahan Hati yg ingin dikongsi...Lebih Baik aku Menulis dari Tidur Terus.... ^_^ Biarkan Jari yang berkata-kata sambil menari tanggo di atas keyboard. :D
Powered by Blogger.

Popular Posts

Haziq's Followers

About Me

My photo
aku adalah aku. hanya ingin berkongsi luahan hati dan ilmu yang ada serba sedikit. tersilap kata, terkasar bahasa sehingga menusuk kalbu pembaca adalah tidak disengajakan sama sekali. (",)y.. te hee

Popular Posts